limited life

There was an error in this gadget

masih tertanya ..

tergeletek dijiwa hanya melihat gambar ,
tersenyum manis dihati tanpa kasar , 
terasa hilang perasaan yang hambar , 
rindu pula kian tersebar .

kau di selatan aku di utara , 
sunyi sepi tidak bersuara , 
melalui hidup sebagai sebatang kara , 
tidak banyak benda untuk dibicara .

berseorangan membuatkan aku buntu , 
sendirian sambil memikirkan sesuatu , 
adakalanya tentang kau dan aku , 
yg kadang kadang aku keliru ,
apa sebenarnya yg berlaku ?

pedulikan apa yg tak pasti ,
teruskan hidup sampai mati ,
satu hari pasti diketahui,
dari dia , kau , mereka atau diri sendiri .

kisah kita aku luahkan melalui coretan , 
supaya kelak aku jadikan ia peringatan ,
kadang kadang hidup yg tiada ikatan , 
lebih baik dari dilemma ketakutan . 

#kisahakandisambung :)






hasil yg terjumpa mengembirakan .

sedang aku leka dibuai lagu ,
teringat pula kisah yang lalu ,
dimana aku ditinggalkan tanpa ragu ,
dan terus setia menanti dengan kaku .

menunggu dgn bodoh tidak berkerja ,
bagai dihimpit di celah kuja ,
mencari cari sambil terkinja kinja ,
akhirnya diam bersahaja .
mengalah dengan men-kia .

akhirnya menerjah tempat mu diluar sangkaan ,
berjumpa berdepan tidak menganggu perasaan ,
tersenyum lega aku hilang kekecewaan ,
dalam diam rupanya aku terterima kenyataan :)

history yg dicipta :)

mungkin takdir kita hanya untuk berkawan ,
jelas tiada ikatan istimewa antara kita untuk ditawan .
tapi pandangannya aku masih terasa getaran ,
teringin rasa nya untuk berpacaran ,
bersama selamanya dengan insan pujaan ,
tiada kerelaan atau kata paksaan ,
hanya mengharapkan keikhlasan .

perbezaan dua jiwa banyak kisah dongengannya ,
tapi persamaan perasaan apa jawapannya ?
( perasan je ni >.< )

tergelak kecil dihati menandakan fantasi di minda ,
begitu asyik mengusik diri yg lapang didada .
di dunia fantasi yg hanya boleh memberikan kemanisan ,
tetapi dunia realiti yg mungkin diakhiri tangisan .

memang tiada sifatku yg suka memilih ,
bukan juga tujuan untuk mengaut pitih(duit) ,
dan walau tiada hasil hitam putih ,
tapi dirimu juga yg aku kasih .

bertepuk sebelah tangan sudah lama aku sedari ,
hanya terasa ingin berpuisi ,
tentang aku dan kau di malam hari ,
bukan sekadar hendak menambahkan koleksi ,
tapi untuk mencipta history :)







teruna seminit


kehadiran sekelompok teruna tampan mencuri pandanganku .

bau bauan mereka menusuk kalbuku .
(actually bau kuih muih yg dijual )
egois mereka lagi menarik perhatian aku  .
siapa mereka ? dari mana ? nak beli apa ?
tidak dijawb kalau disoal di hati sendiri . kan ?
mata melilau liar mencari yg paling kacak . 
si gadis ini ada perasan jugak ,
salah seorang dari mereka , mata bertentang sekali sekala .
senyuman tak pernah diukir sekali pun .
sombong sungguh si teruna dan gadis ini .
tapi ....
si gadis ini tak pernah terlintas pun untuk mengenalinya .
hanya sekadar suka suka . mencuci mata dan mengusik si teruna .
(astaghfirrullahalazim , bulan puasa pun ada hati nak mengusik teruna orang >< )
kulitnya yg putih dipadankan dengan T-Shirt merah bersama sinaran matahari petang,
menyerlahkan lagi akan kehadirannya disitu .
dengan didadanya tergantung kaca mata . bergaya .
ku hanya perhatikan gerak gerinya mencari cari sesuatu .
aku percaya , bukan mata aku sahaja yang memerhati dia ...

2-5 minit kemudian ...
dalam perjalan dia menghadap aku , matanya singgah di mata gatal aku .
kali ini terukir senyuman (malu kot -.- ) dan singgah lebih lama .
ku membalas dengan senyuman yang mempunyai pesanan .
( bukan pesanan gatai  , pesanan mintak maaf atas sikap keterlampauan aku ini  )
dia kelihatan senang dari sebelumnya , kekok .
(agak nya dia mengerti )
si gadis dan teruna akhirnya berakhir dengan senyuman yang manis .