masih tertanya ..

tergeletek dijiwa hanya melihat gambar ,
tersenyum manis dihati tanpa kasar , 
terasa hilang perasaan yang hambar , 
rindu pula kian tersebar .

kau di selatan aku di utara , 
sunyi sepi tidak bersuara , 
melalui hidup sebagai sebatang kara , 
tidak banyak benda untuk dibicara .

berseorangan membuatkan aku buntu , 
sendirian sambil memikirkan sesuatu , 
adakalanya tentang kau dan aku , 
yg kadang kadang aku keliru ,
apa sebenarnya yg berlaku ?

pedulikan apa yg tak pasti ,
teruskan hidup sampai mati ,
satu hari pasti diketahui,
dari dia , kau , mereka atau diri sendiri .

kisah kita aku luahkan melalui coretan , 
supaya kelak aku jadikan ia peringatan ,
kadang kadang hidup yg tiada ikatan , 
lebih baik dari dilemma ketakutan . 

#kisahakandisambung :)






No comments: